ANUNȚ
privind organizarea concursului pentru ocuparea funcțiilor vacante
Institutul Mamei și Copilului (Chișinău, str. Burebista, 93) anunță concurs pentru ocuparea funcției:
-Şef Departament Diagnostic
Scopul şi sarcinile de bază ale funcţiei vacante de Şef Departament Diagnostic:
Scopul general al funcției: monitorizarea și exercitarea controlului de rigoare asupra activității Departamentului Diagnostic (în continuare Departament) și a tuturor colaboratorilor Departamentului.
Sarcinile de bază ale funcției:
- Planificarea, coordonarea, monitorizarea şi exercitarea controlului de rigoare asupra activităţii Departamentului, precum şi a tuturor colaboratorilor subordonaţi.
- Organizarea , coordonarea și raportarea activității Departamentului.
- Monitorizarea procesului de acordare a asistenței medicale de diagnostic pacienților și populației în cadrul laboratoarelor și servciciilor subordonate.
- Implimentarea în activitatea Departamentului metode de investigare și diagnostic contemporan, în conformitate cu actele normative, standarde, protocoale, etc.
- Participarea la elaborarea cerințelor și necesităților în materiale consumabile, utilaj și aparataj medical, la estimarea necesităților de investigații, procedeelor de diagnostic și altor necesități pentru efecientizarea procesului diagnostic.
- Monitorizarea stării funcționale a aparatajului medical în subdiviziunile subordonate, coordonarea cu Departamentul bioinginerie medicală cerințele și necesitățile anuale, statutul metrologic a aparatelor și funcționalitatea zilnică acestora.
- Monitorizarea procesului de elaborare și aprobare a Standardelor operaționale a procedeelor de diagnostic în subdiviziunile subordonate.
- Organizarea procesului de elaborare și implimentare a tehnologiilor performante și metodelor contemporane de investigații și diagnostic în domeniile dirijate.
- Respectarea prevederilor actelor normative în vigoare în corespundere cu care îşi desfăşoară activitatea, disciplina muncii, regimul de muncă, regulile de protecţie şi igienă a muncii.
- Evaluarea riscurilor asociate obiectivelor atribuțiilor de bază a Departamentului;
- Ținerea și actualizarea registrului riscurilor;
- Informarea administrației despre încălcările de disciplină şi de regulament, prevenirea conflictelor în colectiv şi aplanarea lor în măsura competenţei sale.
Responsabilităţi:
- Exercitarea atribuțiilor de serviciu în strictă conformitate cu regulamentul intern al instituției și Departamentului.
- Răspundere de managementul performanțelor și riscurilor subdiviziunii conform ordinelor în vigoare.
- Păstrarea secretului cu privire la datele și informațiile la care salariatul are acces în exercitarea funcției.
- Păstrarea datelor cu caracter personal conform cadrului legal național.
- Respectarea cadrului legal privind evaluarea integrității profesionale.
- Respectarea normelor eticii și deontologiei profesionale.
- Răspundere materială pentru prejudicierea instituției sub orice formă.
- Raportarea lunară, trimestrială și anuală a activității Departamentului.
- Asigurarea organizării și coordonării procesului diagnostic-curativ în Departament conform standardelor, normativelor și a instrucțiunilor aprobate de Ministerul Sănătății, Muncii şi Protecţiei Sociale.
- Evaluarea și verificarea permanentă a procedeelor de investigații și diagnostic efectuat de către personalul medical din Departament.
- Monitorizarea procesului de asigurare cu utilaj, reactvi, consumabile, etc., gestionarea eficientă, întreținerea și repararea laboratoarelor, secțiilor și centrelor subordonate.
- Monitorizarea procesului de optimizare a timpului acordat pentru investigarea și emiterea unui diagnostic oportun și adecvat pacienților și populației.
- Asigurarea dirijării fluxului de pacienți pentru a asigura accesul populației la serviciile prestate.
- Implimentarea și menținerea sistemului intern de calitate.
- Evaluarea și asigurarea calității asistenței medicale prestate și participarea la asigurarea procesului de acreditare, la apărarea drepturilor pacienților și lucrătorilor medicali.
- Asigurarea implementării în practică a realizărilor științei medicale, inclusiv metodelor noi de diagnostic, bazate pe tehnologii avansate.
- Organizarea conferințelor, seminarelor în probleme actuale ale medicinii.
- Prezentarea subiectelor pentru discuții în ședințele Consiliului Medical al instituției.
- Responsabil de evaluarea și diminuarea riscurilor de corupție din subdiviziunile subordonate.
- Asigurarea respectării prevederilor codului Deontologic al lucrătorului medical din subdiviziunile subordonate.
- Asigurarea măsurilor necesare pentru protecția securității și sănătății în muncă a personalului din subordine, inclusiv pentru prevenirea riscurilor profesionale, asigurarea informării și instruirii, precum și pentru asigurarea organizării și a mijloacelor necesare.
- Organizarea și efectuarea controlului intern privind respectarea prevederilor actelor normative în vigoare în procesul desfășurării activităților stabilite.
- Organizarea și efectuarea controlului privind respectarea disciplinei de muncă.
Împuternicirile:
- Înaintează administrației propuneri privind desfășurarea activității instituției, precum și propuneri de stimulare/sancționare a personalului subordonat.
- Înaintează administrației propuneri de îmbunătățire a activității serviciilor din subordine și prestării serviciilor medicale.
- Înaintează propuneri Directorului IMSP IMC la selectarea personalului medical, de organizare și funcționare a Departamentului.
- Inițiază de adoptare și actualizare a protocoalelor și procedurilor operaționale de diagnostic specifice.
- Coordonează, controlează și răspunde de activitatea șefilor de subdiviziuni și asistenților superiori și deleagă sarcini acestora.
- Monitorizează calitatea activității personalului Departamentului și intervine cu propuneri de îmbunătățire a acesteia.
- Propune și solicită necesarul pentru organizarea și îmbunătățirea condițiilor de muncă.
- Stabilește, pentru personalul din subordine, împreună cu șefii subdiviziunilor, necesitățile de perfecționare medicală continuă.
- Participă, cu acordul Directorului IMSP IMC, la seminare, conferințe, cicluri de lecții ce țin de domeniul activității.
- Dă aviz la cererile și demersurile personalului Departamentului.
- Vizează graficele de lucru și tabelele de pontaj a personalului Departamentului, comenzile către farmacie și depozitele IMSP IMC.
- Dă indicații personalului Departamentului și verifică executarea lor.
- Cere explicații colaboratorilor în cazul depistării încălcării disciplinei de muncă, regimului sanitar-epidemiologic, principiilor deontologiei.
Cerințele postului:
- cetățean al RM;
- studii superioare medicale de specialitatea corespunzătoare profilului;
- cunoaşterea limbii române scris şi vorbit;
- vechime în muncă nu mai puţin de 10 ani în domeniul postului înaintat sau
alt domeniu apropiat;
- instruire în domeniul managementului în sănătate publică;
- deţinerea gradului ştiinţific de doctor sau doctor habilitat în ştiinţe medicale;
- cunoștințe a cadrului normativ din domeniul ocrotirii sănătății, muncii,
managementului, arta comunicării;
- participarea în proiecte naţionale şi internaţionale în domeniul clinic și diagnosticare;
- experienţa clinică în serviciile de investigare și diagnosticare;
- lipsa sancțiunilor disciplinare și administrative;
- nu are antecedente penale nestinse;
- are capacitatea deplină de exerciţiu;
- reputație profesională ireproșabilă;
- are o stare de sănătate corespunzătoare postului pe care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
- nu a atins vîrsta necesară obţinerii dreptului la pensie pentru limita de vîrstă.
La inscrierea pentru concurs, candidații vor depune un dosar care include următoarele acte:
- cerere pentru participare la concurs cu menţionarea postului solicitat conform modelului anexat;
- copia buletinului de identitate;
- copia certificatului de căsătorie sau copiile documentelor care atestă schimbarea numelui;
- copiile diplomelor de studii universitare şi postuniversitare, management;
- actele care atestă vechimea în muncă a candidatului;
- copiile atestatelor ce confirmă gradul/titlul ştiinţific (pentru titulari);
- copia certificatelor de formare profesională continuă, inclusiv peste hotare;
- adeverinţa medicală care atestă starea de sănătate corespunzătoare;
- declaraţia pe propria răspundere privind lipsa sancţiunilor disciplinare în ultimul an de activitate;
- cazier judiciar;
- referință sau scrisoare de recomandare de la ultimul loc de muncă în posturi identice sau similare postului aplicat;
- CV (modelul Europass);
- 2 poze 3×4.
Copiile actelor se prezintă concomitent cu documentele originale pentru a confirma veridicitatea lor, fiind autentifcate la serviciul resurse umane a instituției.
Dosarele pot fi depuse la serviciul resurse umane a Institutului Mamei și Copilului, blocul Maternității, et.4 – pînă la data de 28.06.2021 inclusiv, între orele 8.00-17.00, cu excepția zilelor de sîmbătă și duminică.
Concursul constă în:
- Selecţia dosarelor (în termen de maxim 10 zile de la data expirării termenului de depunere a dosarelor)
- Evaluarea proiectului de management a subdiviziunii pentru care se candidează
- Proba interviului (imediat după prezentarea proiectului)
Informaţii suplimentare privind modul de desfăşurare a concursului şi evaluării candidaţilor sunt incluse în Metodologia de evaluare a candidaţilor pentru ocuparea funcţiei de şef Departament sau şef subdiviziune al IMSP Institutului Mamei şi Copilului(vedeţi linkul de mai jos).
https://www.mama-copilul.md/despre-noi/resurse-umane/acte-legislative
Persoana responsabilă de recepționarea dosarelor și furnizarea informațiilor suplimentare referitor la organizarea concursului – dna Cojan Natalia, șef serviciu resurse umane, tel.022523611, e-mail:
Domnului Sergiu Gladun
Director al IMSP Institutul Mamei și Copilului
Cerere
Subsemnatul (a)_______________________________________________
solicit să fiu admis pentru participare la concurs pentru funcția vacantă de ________________________________________________________________________________________________________________________.
Cu prevederile Regulamentului privind angajarea prin concurs a personalului medical din sistemul sănătății și Metodologiei de evaluare a candidaţilor pentru ocuparea funcţiilor de şef Departament/şef de subdiviziun e al IMSP Institutului Mamei și Copilului sunt cunoscut.
Conținutul dosarului anexat:
1.___________________________________________________
2.___________________________________________________
3.___________________________________________________
4.___________________________________________________
5.___________________________________________________
6.___________________________________________________
7.___________________________________________________
8.___________________________________________________
9.___________________________________________________
10.__________________________________________________
Contacte:
Adresa de domiciliu:
telefon mobil:
e-mail:
Prin prezenta, îmi exprim consimţămîntul privind prelucrarea datelor mele cu caracter personal de către membrii Comisiei de concurs.
_________________________ ______________________
data semnătura